- Domácnosti
- Firmy a inštitúcie
- Kontakty
- IMS
Spoločnosť MAGNA ENERGIA a.s., so sídlom : Nitrianska 7555/18, 921 01 Piešťany, IČO 35743565, zapísaná v Obchodnom registri Okresný súd v Trnave, Oddiel: Sa, Vložka číslo: 10626/T (ďalej len „spoločnosť MAGNA ENERGIA a.s.“ alebo „Dodávateľ“) vydáva tento Reklamačný poriadok spoločnosti MAGNA ENERGIA a.s. (ďalej len „Reklamačný poriadok“) s platnosťou od 1.11.2021, ktorým upravuje právne vzťahy medzi Dodávateľom a konečným odberateľom elektriny a/alebo plynu (ďalej len „Odberateľ) pri podávaní reklamácií vzťahujúcich sa na dodávku a distribúciu elektriny alebo dodávku a distribúciu plynu.
1. Definícia a predmet reklamácie
- Reklamácia je písomný, telefonický, elektronický alebo osobný podnet Odberateľa – fyzickej alebo právnickej osoby, súvisiaci so zistením nedostatkov (formálneho alebo technického charakteru) po uzatvorení zmluvy a s tým súvisiacim plnením, ktorú si Odberateľ uplatňuje prostredníctvom svojho Dodávateľa elektriny a/alebo plynu.
- Účelom reklamácie je predovšetkým dosiahnuť, aby boli odstránené zistené nedostatky plnenia predmetu zmluvy.
- Dodávateľ pri vybavovaní reklamácií postupuje v súlade so zákonom č.250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a v súlade s podmienkami dohodnutými v podpísanej zmluve.
- Reklamáciou nie je žiadosť Odberateľa o opravu formálnych náležitosti daňového dokladu a žiadosť o preskúšanie meradla.
2. Spôsob uplatnenia reklamácie, náležitosti reklamácie
- Podanie, ktorým Odberateľ uplatní svoje právo na reklamáciu, musí čitateľne obsahovať nasledujúce údaje :
- identifikáciu Odberateľa – meno a priezvisko alebo obchodné meno
- zákaznícke číslo, číslo zmluvy resp. EIC/POD kód odberného miesta
- presný popis s odôvodnením reklamácie, spolu s prípadnou dokumentáciou a ďalšími podstatnými skutočnosťami dôležitými pre posúdenie reklamácie
- identifikačné údaje týkajúce sa predmetu reklamácie
- telefonický a e-mailový kontakt na Odberateľa
- podpis Odberateľa alebo osoby oprávnenej konať za odberateľa, ak nejde o reklamáciu prostredníctvom elektronickej komunikácie.
- Ak reklamácia neobsahuje požadované náležitosti a Dodávateľ nevie identifikovať Odberateľa, je povinný ho vyzvať na doplnenie reklamácie o potrebné údaje. V prípade, ak Odberateľ reklamáciu nedoplní, bude sa považovať za neoprávnenú. Reklamácia, ktorá bola Odberateľom doplnená sa považuje za oprávnenú a predlžuje sa lehota na vybavenie reklamácie o dobu, pokiaľ Odberateľ poskytne všetky potrebné informácie.
- Odberateľ si môže reklamáciu uplatniť :
- písomne u dodávateľa elektriny a/alebo plynu na korešpondenčnej adrese : MAGNA ENERGIA a.s., Nitrianska 7555/18, 92101 Piešťany
- elektronicky na e-mailovej adrese : reklamacie@magnaea.sk
- telefonicky na telefónnom čísle : 033 791 5716 alebo osobne v sídle spoločnosti MAGNA ENERGIA a.s., pričom o podaní reklamácie musí byť vyhotovený záznam.
- Ak Odberateľ počas riešenia reklamácie Dodávateľovi oznámi nové skutočnosti - tieto novo uplatňované nároky budú považované za novú reklamáciu.
- Podanie reklamácie alebo akékoľvek iné podanie nemá odkladný účinok na splatnosť preddavkových platieb alebo vyúčtovacej faktúry.
3. Postup pri vybavovaní reklamácie a lehoty
- Dodávateľ vybaví reklamáciu v čo najkratšom čase. Lehota na vybavenie reklamácie je pre Dodávateľa elektriny a/alebo plynu maximálne 30 dní odo dňa doručenia reklamácie. Dodávateľ je oprávnený v odôvodnených prípadoch predĺžiť lehotu na vybavenie reklamácie o ďalších 5 dní, najmä ak je na jej vybavenie potrebná súčinnosť tretej osoby, prípadne je reklamácia postúpená na príslušného prevádzkovateľa distribučnej sústavy.
- Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje :
- pri osobnom podaní – dátum pečiatky o potvrdení prijatia reklamácie
- pri poštových zásielkach – dátum doručenia reklamácie Dodávateľovi komodity podľa pečiatky došlej pošty
- pri podaní elektronickou poštou – nasledujúci pracovný deň po dni prijatia e-mailovej správy
- pri telefonickom podaní – dátum spísania reklamačného protokolu
- Ak Dodávateľ zistí, že údaje vo faktúre nie sú správne, bezodkladne vyhotoví opravnú faktúru za dodávku elektriny a/alebo plynu. Ak niektorá zmluvná strana zistí, že údaje vo faktúre nie sú správne a je potrebné vykonať opravu fakturácie podľa uzatvorenej zmluvy z dôvodov vzniknutých najmä, ale nielen nesprávnou činnosťou určeného meradla, nesprávnym odpočtom určeného meradla, použitím nesprávnej konštanty určeného meradla, použitím nesprávnej ceny dodávky elektriny a/alebo distribúcie elektriny alebo ceny dodávky plynu a/alebo distribučných služieb, tlačovou chybou vo vyúčtovaní, chybou v počítaní a pod., majú zmluvné strany nárok na vzájomné vyrovnanie rozdielu.
- Dodávateľ pri uplatnení reklamácie vydá Odberateľovi potvrdenie spravidla rovnakým spôsobom, akým bola reklamácia uplatnená. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom e-mailu, Dodávateľ doručí potvrdenie o uplatnení reklamácie Odberateľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak Odberateľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
- Dodávateľ vedie evidenciu o uplatnených reklamáciách v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa. Evidencia obsahuje údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a číslo dokladu o uplatnení reklamácie, ak osobitný predpis neustanovuje inak.
- V prípade neoprávnenej reklamácie môžu byť vzniknuté náklady súvisiace s jej prešetrením v zmysle platného cenníka prevádzkovateľa distribučnej sústavy refakturované na Odberateľa.