Aké sú podmienky pripojenia do distribučnej sústavy?

Obchodné podmienky pripojenia sú uvedené v prevádzkovom poriadku príslušnej distribučnej spoločnosti, kde je zachytený aj celý proces pripojenia do distribučnej sústavy. Zároveň je nutné splniť aj technické podmienky pripojenia – tie sa stanovujú ku každej žiadosti o pripojenie osobitne a určuje ich prevádzkovateľ distribučnej sústavy.

Kam sa obrátiť v prípade reklamácií faktúr?

Vašu reklamáciu nám pošlite na email reklamacie@magnaea.sk, Vaša reklamácia je automaticky doručená pracovníkom spoločnosti na riešenie a zaevidovanie. Viac o možnosti reklamácie sa dočítate v reklamačnom poriadku.

Ako a kde mám nahlásiť stav elektromeru alebo plynomeru?

Stav elektromeru/plynomeru pri ročnom odpočtovom období je možné nahlásiť akýmkoľvek komunikačným kanálom: prostredníctvom Zákazníckej linky 0948 330 530, poštou, e-mailom na fakturacia@magnaea.sk, osobne v sídle MAGNA ENERGIA a.s.

Kedy budem mať ročné vyúčtovanie? Kedy dostanem nový rozpis záloh?

Termín vášho vyúčtovania vám stanovila distribučná spoločnosť, a ten sa ani po zmene dodávateľa komodity nemení. Ak ste mávali vyúčtovanie napríklad v máji, budete ho mať zase v máji ďalšieho roka. Nový rozpis platieb na nasledujúci rok posielame odberateľom zo segmentu domácností v januári spolu s kalkulačným listom, je však dôležité pripomenúť a zdôrazniť, že […]

Môžem platiť viac, alebo menej v mojom predpise zálohových platieb?

Môžete. Na všetkom sa dá dohodnúť, len o tom obe strany musia vedieť. Takže opäť – informujte nás písomne (mailom) alebo telefonicky a vaša platba bude upravená. Vždy je však najjednoduchšie dodržať váš aktuálny zálohový predpis, a nemusíte sa ničoho obávať. No a ako čerešničku na torte sme pre vás pripravili BONUSOVÝ SYSTÉM. Ide o […]

Akou formou mi bude vrátený preplatok vo vyúčtovaní?

Preplatok sa vám vráti formou, ako uhrádzate pravidelné mesačné zálohové platby. Teda ak platíte na účet – prevodným alebo trvalým príkazom, prípadne inkasom, preplatok vám bude vrátený na váš účet. Ak faktúru uhrádzate  u nás v hotovosti na recepcii, poštovou poukážkou alebo vkladom v banke, preplatok vám bude zaslaný poštovou poukážkou. Pokiaľ si prajete vyplatenie […]

Kedy môžem dať výpoveď?

MAGNA ENERGIA uzatvára zmluvy na odber energií s odberateľmi na dobu určitú s možnosťou prolongácie zmluvy. Domácnosti uzatvárajú zmluvu najviac na 1 rok, teda s dobou trvania zmluvy do 31.12. kalendárneho roka, v súlade s reguláciou ceny zo strany ÚRSO. Firmy môžu uzatvoriť zmluvu aj na obdobie dlhšie ako 1 rok. V prípade, ak odberateľ […]

Kroky nutné pri podpise zmluvy?

Všetky kroky potrebné na realizáciu zmeny dodávateľa elektriny zrealizuje za zákazníka MAGNA ENERGIA, pričom nie je s nimi spojený ŽIADNY poplatok. Spravidla najneskôr 90 až 31 dní pred zmenou dodávateľa elektriny je potrebné podať výpoveď zmluvy u pôvodného dodávateľa. Doručenie zabezpečí MAGNA ENERGIA. Spravidla najneskôr 90 až 60 dní pred zmenou dodávateľa elektriny je potrebné […]

Ako funguje fakturácia, keď používam službu Požičovňa elektriny?

Hodnota požičanej elektriny sa vám vo faktúre objaví vo forme zľavy na elektrinu, ktorú ste nám predtým požičali a v nasledujúcom fakturačnom období spotrebovali, avšak len do výšky objemu spotrebovanej elektriny. Ak je teda požičanej elektriny viac ako spotrebovanej, uplatní sa zľava len na elektrinu spotrebovanú. Objem nespotrebovanej elektriny sa Vám prenáša do nasledujúceho fakturačného […]

Môžem prenášať elektrinu z Požičovne z leta do zimy? Ak áno, čim je to obmedzené. Platí to aj pre zákazníkov, ktorí už Požičovňu využívajú?

Áno, nespotrebované prebytky vyrobenej elektriny sa vám prenesú do nasledujúceho mesiaca a odpočítajú sa ako prvé z vašej faktúry. Ak v nasledujúcom mesiaci opäť vygenerujete prebytok, nespotrebovaná elektrina sa vám u nás v požičovni kumuluje. Ak nám teda v máji požičiate 100 kWh a v júni odoberiete iba 20 kWh, ale požičiate nám ďalších 100 […]

Je možné prebytky využívať aj na inom odbernom mieste ktoré je v bilančnej skupine Magna energia a je v mojom vlastníctve?

Službu Požičovňa elektriny poskytujeme v kombinácií so službou Zdieľanie elektriny, pričom prioritu má zdieľanie elektriny až po zdieľaní sa ukladá elektrina do Požičovne elektriny. Podmienkou je, aby sme na odberných miestach boli dodávateľom elektriny a odberné miesta boli vybavené IMS meradlami. Pre viac informácií nás kontaktujte na oze@magnaea.sk

Koľko a za čo platím, keď odoberám elektrinu z Požičovne?

Neplatíte žiaden fixný paušál. Fakturujeme iba službu prevzatia zodpovednosti za odchýlku na vašom výrobnom zariadení, ktorá je zákonnou podmienkou pre každý výrobný zdroj. Cena tejto služby je pre fotovoltiku 5,63 EUR za 1 MWh elektriny, ktorú ste si u nás „odložili“ a následne aj odobrali. Keďže elektrina z požičovne prechádza distribučnou sústavou, na elektrinu, ktorú […]

Ponúkate aj výkup elektriny?

Výkup elektriny ponúkame len firemným zákazníkom. Cenu stanovujeme podľa typu zdroja a faktu, či sa vykupuje celá elektrina alebo len prebytky výroby.

Aký je rozdiel medzi ponukou SPOT + Aditív a Dynamickou tarifou SPOT?

SPOT + Aditív je štandardný produkt, ktorý ponúkajú viacerí dodávatelia na Slovensku. Odberatelia majú k spotovej cene, ktorá sa určuje deň vopred podľa vývoja trhu, na každú hodinu stanovený rovnaký aditív. Na konci mesiaca sa vypočíta na základe ich priebehu spotreby váženým priemerom jedna konečná cena. Pri Dynamickej tarife SPOT, ktorú na trhu ponúkame iba […]

Kde si nájdem namerané údaje z IMS?

Podľa § 6 vyhlášky č. 358/2013 Z. z.: „Koncový odberateľ elektriny pristupuje k údajom nameraným inteligentným meracím systémom podľa zákona a osobitných predpisov (vyhláška č. 3/2013 Z. z. a vyhláška č. 24/2013 Z. z.) aj prostredníctvom webového sídla svojho dodávateľa elektriny, príslušného prevádzkovateľa distribučnej sústavy a prostredníctvom webového sídla organizátora krátkodobého trhu s elektrinou. Na […]

Nemôžu dáta z IMS byť zneužité? Ako sú zabezpečené namerané dáta?

Pri prevádzkovaní IMS sa kladie veľký dôraz na zabezpečenie ochrany a dôvernosti prenášaných údajov. Pri IMS sú informácie prenášané v zabezpečenej forme. Namerané dáta sú pre koncového odberateľa dostupné na webovej stránke. Prístup k týmto dátam je iba pre ľudí, ktorí budú mať prístupové meno a heslo.

Vyplňte vaše kontaktné údaje a my sa vám ozveme späť.